3. třída

III. třída
Plán na 1 týden od 16. 3. do 20. 3. 2020
  Různé: Úkoly jsem dětem zadala na 14 dní ( tzn. do 20.3.2020)

  • aktualizace angličtiny 18. 3. v 9.00 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 20. 3. v 22.00 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 27. 3. v 13.30 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 15. 4. v 20.30 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 21. 4. v 00.30 (RaMel)- KOR 6
  • aktualizace angličtiny 28. 4. v 22.00 (RaMel) – KOR 7
  • aktualizace angličtiny 5. 5. v 13.00 (RaMel) – KOR 8
  • aktualizace angličtiny 12. 5. v 13.00 (RaMel) – KOR 9
  • aktualizace angličtiny 19. 5. v 12.00 (RaMel) – KOR 10
  • aktualizace angličtiny 26. 5. v 20.30 (RaMel) – KOR 11
  • aktualizace angličtiny 3. 6. v 17.15 (RaMel) – KOR 12
Učivo  
Český jazyk Mimočítanková četba dle vlastního výběru, hlasité čtení. Za 14 dní přečíst alespoň jednu knížku (v závislosti na obsáhlosti knihy ). Zapsat do čtenářského deníku, nakreslit barevný obrázek.

Opakování vyjmenovaných a příbuzných slov po B, L, M, P ( učebnice, pracovní sešit, Pomocníček)

Dále dle zadání úkolů ve “Vzkazech”

Matematika  Procvičování násobení a dělení v oboru do 100.

Dále dle zadání úkolů ve “Vzkazech”

Prvouka  Pracovní sešit strana 40, 41 – vypracovat

opakovat – planety, půda a vzduch

Anglický jazykAbys mohl pracovat, přečti si nejdřív DOPIS.

  1. Do sešitu na angličtinu zezadu napiš nadpis GREETINGS – POZDRAVY  a vypiš všechny pozdravy použité v lekci
  2. Napiš nadpis GONDOLAND a vytvoř věty o všech bytostech z této pohádkové země podle vzoru: “Princess Sylvia is beautiful.” Můžeš použít NÁPOVĚDU 1
  3. Vyber si jednu nebo více postav, které k zápisu nakreslíš, aby byl tvůj sešit pěkný a veselý.
  4. Pošli fotografii stránky sešitu na e-mailovou adresu melounovar@zstk.cz.
  5. Nauč se všechna nová slovíčka.
  • Procvičuj si naše slovíčka z 1. – 6. lekce
  • Vypracuj cvičení  v PS strana 32 + 33
  • Až se budete trochu nudit, pusťte si toto video. Zkuste opakovat jednotlivé větičky ve stejné intonaci a se správnou výslovností. Těším se, jak se v angličtině zlepšíte  😉

Dobré ráno a další dětské rozhovory

  • A ještě jeden nápad pro Vás mám. Možná si myslíte, že prasátko Pepina je pro mrňata. Ale věřte mi, že sledováním v angličtině se pro Vás tento seriál úplně změní v bezva zábavu, která navíc bude užitečná.

Peppa Pig 1

úkol na další týden (23. 3 – 29. 3.)

Líbilo se ti video s Derekem, papouškem Ringem a bytostmi z Gondolandu? Věřím, že ano.  Budeme pokračovat.

Muzzy in Gondoland 2

  • Koukni se na video a zapamatuj si co nejvíce slovíček z oboru Jídlo. Pokud všemu nerozumíš, můžeš si pustit titulky. Prohlédni si to video podruhé, potřetí, … a zjistíš, že tomu začínáš rozumět. Nepotřebuješ rodiče, aby ti radili. Spolehni se na sebe. Pouštěj si to tak dlouho, až to pochopíš. Já ti věřím. Určitě to dokážeš!
  • Do sešitu, opět zezadu, napiš nadpis FOOD. Na celou stránku rozmísti jídla, jejichž názvy se objevily v příběhu. Takže obrázek a cedulka – obrázky můžeš malovat nebo vystřihovat z letáků. Nezapomeň, když je jedna švestka, píšeme A PLUM, když jich je víc, píšeme PLUMS (bez „A“). Můžeš použít  NÁPOVĚDU 2 ke kontrole,  jestli ti něco neuniklo.
  • Vypracuj tento pracovní list Muzzy in Gondoland 1. část. Pokud ti můžou rodiče tuto stránku vytisknout, máš výhodu. Nalep ji do sešitu a vyplň mezery. Jestli nemají rodiče možnost ti stránku vytisknout, nezoufej. Jásej. Máš příležitost si vyrobit svou vlastní stránku v sešitu sám. Opiš si to do sešitu a vyzdob obrázky. Těším se, jak krásné okopírované nebo vyfocené stránky mi pošlete na moji e-mailovou adresu melounovar@zstk.cz nejpozději do neděle 29. 3. 2020. Připomínám ještě úkol z minulého týdne. Stále můžete zasílat.
  • Nezapomeň na Peppa Pig. Koukej se na další díly v angličtině. Že jsem měla pravdu? V angličtině to je úplně jiný level ….

úkol na třetí týden (30. 3 – 5. 4.)

Nejdříve si rozklikni tyto Pokyny na týden od 30. 3. do 5. 4.

video: Muzzy in Gondoland 3

pracovní list:Muzzy in Gondoland (3. díl)

video: Muzzy in Gondoland 4

pracovní list: Muzzy in Gondoland (4. díl)

__________________________________________________

Povelikonoční týden

Milí třeťáci,

doufám, že jste si užili Velikonoce, i když letos jistě netradičně. Velikonoce jsou anglicky EASTER. V anglicky mluvících zemích mají tradice trochu jiné, neznají naše pomlázky. Společné máme vejce EGGS. Nám snese vajíčka slepička, nazdobíme kraslice a pak je děvčata rozdávají koledníkům. V anglicky mluvících zemích nosí vajíčka velikonoční zajíček EASTER BUNNY. A schovává je pro děti, které je pak hledají.

  • Podívejte se na video, jak prožily Velikonoce Peppa Pig a její kamarádi.
  • Rozuměli jste něco? Možná ne všechno, ale určitě jste pochopili, o čem v příběhu jde. A zachytili jste spoustu slovíček, se kterými jsme se už v hodinách angličtiny setkali. Pusťte si video znovu a na papír pište slovíčka, která jste poznali.
  • Teď možná potřebujete trochu nápovědy. Poproste rodiče, aby vám k videu pustili titulky. Takže nová možnost doplnění známých slovíček.
  • Nakresli si obrázkový slovník na jednu stránku v tvém sešitě angličtiny. Nadpis PEPPA PIG – EASTER BUNNY. Na stránku napiš slovíčka, která sis vypsal/a z videa. K podstatným jménům nebo ke slovíčkům, ke kterým to půjde, nakresli nebo nalep obrázek. Slovíčka, která nejde nakreslit, jen pěkně výrazně napiš. Aby z Tvé stránky byl jeden krásný plakát. Přeji příjemnou zábavu.

A ještě bych chtěla napsat pár slov k aplikaci Duolingo. Píšete mi, že Vás angličtina s Duolingem moc baví. To mám radost. A přeji všem, aby vydrželi a vytvořili co nejdelší řadu dní, kdy se budete učit bez přerušení.

Zjistila jsem, že Duolingo má víc verzí. Někomu z Vás se nezobrazuje, jak jste na tom s počtem bodů XP. Nevím, čím to je, ale i bez XP bodů se můžete zlepšovat. Nevěšte hlavu a vytrvejte. Každá minuta navíc v Duolingu Vám pomůže se zlepšovat. Nemusíte si hrát se sovičkou jen 10 minut dennně. Klidně i víc. Čím víc času s Duolingem strávíte, tím víc se naučíte.

Někteří z Vás se dostali do situace, že se jim už nedařilo. Neznali jste odpovědi na otázky a mizely Vám srdíčka. Nemusíte pokračovat dál. Prohlubujte si vědomosti v základních lekcích. U každé ikonky se ukazuje korunka, na jaké úrovni jste skončili. Pokud v korunce máte jedničku, ještě pořád můžete tuto ikonku procvičovat. Většinou se můžete dostat na pět úrovní u jedné ikonky. Takže s novým nadšením do dalších úrovní! READY, STEADY, GO! (Připravit ke startu, pozor, start!)

________________________________________

KOR 6

Hello my boys and girls, How are you?
I miss you so much (Tolik se mi po vás stýská.)

  • Let’s sing a song You are my sunshine! Zkuste to sami, třeba mamce a taťkovi zazpívejte a vzpomínejte, jak nám to pěkně znělo s ukulele nebo kytarou ve třídě 😉
  • And now some questions! (A teď pár otázek.)
  1. How are you?
  2. What’s your name?…
  3. How old are you?
  4. What’s your favourite colour?
  5. What’s your favourite number?
  6. What can you see in your house? (6 items – šest věcí)
  7. What can you see outside, out of the window? (6 items – šest věcí)
  8. A teď soutěžní otázka. Kolik věcí z Vaší třídy umíš pojmenovat. Vyjmenuj co nejvíc slovíček, která můžeš objevit ve třídě. Napiš seznam a na závěr napiš číslo, kolik slovíček jsi vymyslel. Začni si psát seznam a v průběhu týdne můžeš přemýšlet dál a připisovat. Věřím, že přijdete i třeba na legrační slovíčka, která by opravdu ve třídě být mohla. Je to soutěž. Tak se snaž. Vítěz obdrží hodnotnou cenu. Pokud máte seznam desetii slovíček, tak to se ani nepokoušejte posílat. To byste prohráli na plné čáře.
  • Tyto otázky a odpovědi na ně napište na samostatnou stránku ve velkém sešitě. Nadepište QUESTIONS AND ANSWERS. Opište i otázky a dopište odpovědi. Pokud nakreslíte nějaké obrázky, které stránku oživí, budu moc ráda. Víte, že se mi líbí, když máte stránku v sešitě pěkně barevnou a vymazlenou. Pošlete mi ji prosím s označením KOR 6 (je to šestý týden koronavirové karantény).
  • I´m looking forward to your answers. (Těším se na Vaše odpovědi)
  • Kdyby si někdo nevěděl rady, můžete mi napsat e-mail, abych Vám odpověděla. Nebo mi zavolejte na 777 478 847. Tak možná nějaké problémy vyřešíme hned a teď. Doufám, že Vás úkoly z angličtiny baví. Pamatujte vždycky na to, že angličtina je prima, že se jí nebojíme. A hlavně máme radost, jak se zlepšujeme.

A teď hurá do Gondolandu.

  • Pusť si Muzzyho v Gondolandu a pěkně si to užij. Komu ani nepřišlo, že je video v angličtině, a všemu rozuměl? Radujte se, já se raduji s Vámi. Angličtina Vám není cizí.
  • Ringo dostal těžký úkol. Má se naučit 8 nových slovíček. Pojďte, naučíme se je taky. Do velkého sešitu si napište nadpis PICTURE DICTIONARY. To znamená obrázkový slovník.  Takže kreslíme obrázky a píšeme slovíčka, která se dnes Ringo naučil. Možná, že jich vymyslíte i víc. Malá nápověda: a bike, a spaceship, a cat, a typewriter, a computer, a bell, an apple, horrible ( to není červ, to je něco hrozného. Nakresli, co hrozného si umíš představit. Mimochodem červ se řekne worm. A kdo čte hodně knih v Anglii je bookworm. Nepřipomíná vám to trochu našeho knihomola ;). Ještě možná přidáš další slovíčka, jako … a peach, a plum, a parking meter, a clock, ….
  • Těším se na Vaše krásné stránky. Některé, co jste mi poslali k předešlým úkolům, jsou opravdu překrásné. Až se sejdeme ve škole, nejpovedenější anglické stránky vytisknu a vystavíme je na chodbě.

Abych shrnula, co od Vás chci v tomto týdnu:

Dvě stránky v sešitě ANGLIČTINY.

  1. Na jedné stránce budou Otázky a odpovědi (Questions and answers).
  2. Druhá stránka bude Picture dictionary obrázkový slovník z Gondolandu.

Pošlete mi prosím obě stránky mailem a v předmětu uveďte KOR 6, abych věděla, že to je náš šestý úkol koronavirové karantény.

  • A teď ještě jedna Pepina 😉
    Jen si prostě užijte další díl Prasátka Peppiny v angličtině. Snažte se pochopit, o čem v příběhu jde. Nemusíte úplně všechno doslova přeložit. Stačí pochopit. A radovat se ze všech slovíček, která zachytíte a porozumíte jim. Pusťte si to video víckrát. Určitě zachytíte víc slovíček, kterým porozumíte.
  • Now, let’s sing  our favourite song again :
    You are my sunshine, my only sunshine,
    you make me happy, when skies are grey,
    you’ll never know, dear, how much I love you,
    please, don’t take my sunshine away.
  • Have a nice day.

KOR 7

Milí třeťáci, jak se Vám daří? Doufám, že skvěle a že se i v angličtině zlepšujete. V minulém týdnu jste měli velký úkol, ale zvládli jste ho bravurně. Ještě mi všichni neposlali, kolik slov vymysleli. V příštím týdnu vyhodnotím vítěze.

Hlavně nepolevujte v Duolingu. Protože jsem zjistila, že máme víc verzí této aplikace, musíme upravit náš žebříček. Někdo vidí body XP, někdo ne.  Ale asi všichni víte, kolik jste získali korunek. Takže mi napište, kolik jich budete mít v pátek 1. května.

Teď si pro změnu vezmeme CHIT CHAT učebnici a pracovní sešit strana 34. Jdeme do lekce nazvané Body Rap. Body znamená tělo a Rap jste už určitě někdy slyšeli. Něco mezi hudbou, rýmovačkou a zpěvem.

V našem rapu si jen zopakujete pokyny, které dávno znáte. Vzpomeňte si, že když řeknu „něco“ anglicky, tak zatleskáte, máváte rukama, kopete nohama, zadupete, třesete hlavou, zatřesete celým tělem, …  A teď zjistíte, jak se tyto pokyny píší. Here we go! Hurá na to!

  • UČ str. 34 – Koukni na Kat, jak cvičí s hudbou. Části těla dávno znáš, jen si je připomeň. Nebo nauč, pokud je ještě nemáš v malíčku. Nakresli si postavu nebo nalep fotografii nějakého člověka z letáku nebo časopisu do sešitu a popiš si ten obrázek podobně, jako je popsaná Kat. Popiš i další části lidského těla, která znáš (hair,  an eye, an ear, a nose, a mouth, a face). Je ale jedna záludná věc, na kterou Vás musím upozornit. Jedno chodidlo je FOOT, množné číslo je nepravidelné. Takže FEET.!
  • UČ str. 34 – A teď přijde ten opravdový BODY RAP. Na to se vždycky těším. S touto písničkou si obvykle  se třídou užijeme spoustu legrace. No teď si to musíš užít sám nebo sama. Poprvé si pusť poslech a čti si text v učebnici. Podruhé si pusť ukázku a představuj si, co bys dělal podle pokynů. A potřetí zkus napodobovat, co máš dělat. Po čtvrté zpívej s ukázkou. A  po páté napodobuj a zpívej. Po šesté 😉 předveď vystoupení jako do Superstar. Zpívej a tanči! Tak ráda bych Vás u toho viděla, ….. 😉 Začátku tohoto zvukového záznamu si moc nevšímej, je to jen o tom, že to je k naší knížce CHIT CHAT od Paula Shiptona z nakladatelství Oxford.
  • PS str. 34/cv.1 – Popsat obrázek pro vás bude hračkou. Když budeš mít chuť, obrázek si i vybarvi. Určitě z toho budeš mít větší radost.
  • PS str. 34/cv.2 – Spojit začátky vět se správnými konci určitě nebude problém, pokud jsi natrénovat vystoupení na Superstar.
  • Jdeme na další příběh z Gondolandu (6). Je to hodně opakovací lekce. Už v minulých dílech jsme se setkali se slovíčky this (tento,tato,toto), that (tamten, tamta, tamto), these (tito, tyto, tato), those (tamti, tamty, tamta). No to je pěkná motanice jak z Tramtárie.  Prostě a jednoduše – –
    THIS a THAT je pro jednotné číslo, když ukazujeme jen na jednu věc, osobu.
    THESE a THOSE v množném čísle.
    THIS a THESE je blízko.
    THAT a THOSE je v dáli.
    Snad to pochopíte líp z tohoto obrázku.


Další slovíčko je a letter. Určitě zjistíte, že je to dopis.

Ale A LETTER znamená i písmeno. Už víte, že se v angličtině písmena nebo hlásky nazývají jinak. V tomto videu si procvičíte samohlásky AEIOU. A-ej, E-í, I-aj,O-ou,U-jú. To se nauč. Moc se to plete.

Vazba TAKE HIM AWAY znamená Pryč s ním!

A teď si hezky užijte video. Enjoy the video!

—————————————————————

_______________________________________

KOR 8

Milí třeťáci, já vím, že je to samostudium už moc dlouhé, ale musíme vydržet. Píšete mi, jak už se těšíte do školy, že byste se raději učili společně a že se Vám stýská po kamarádech. Věřím, že i samostudiem se dá v angličtině udělat spoustu pokroků.

Chválím všechny, kteří pravidelně vypracováváte zadané úkoly a posíláte je. Ale musím napomenout ty z Vás, kteří si neplní své povinnosti. Snažte se urychleně všechny resty dohnat!!!

Terezka Bačkovská ze čtvrté třídy s maminkou mě navedly na myšlenku. Autoři stránek Helforenglish mají aplikaci k výuce slovíček i gramatiky. Tato aplikace je běžně placená, ale v době uzavřených škol je zdarma, vlastně až do konce srpna. Jmenuje se ENGLISHME. Dá se s ní učit na počítači, tabletu i mobilu s připojením na internet. Stačí se zaregistrovat a už můžete frčet. Třeba to bude někomu vyhovovat více než Duolingo, někteří z Vás jistě zvládnou obě aplikace. Pamatujte, že nejdůležitější je obklopit se angličtinou. Pak Vám půjde lépe, budete vidět pokroky a hlavně – angličtinu si zamilujete. Takže tady je link na ENGLISHME. Napište mi, jak se Vám líbí a co v aplikaci děláte, co se Vám nejvíc dařilo a co se zdá jako nejužitečnější.

A nyní se pustíme do úkolů KOR 8

  • Zopakujte si písničku ze strany 34, zazpívejte si ji z plných plic. Ať vás slyším 😉

Učebnice strana 35 – Broučci jsou v kině. Dávají NIGHT AT MONSTER BUGS. Budeme s broučky hledat nejoblíbenější příšeru.

  • Poslechni si ukázku. První část rozhovoru si můžeš číst také v učebnici. Podle odpovědí hledej, o kterou příšeru se jedná. Pak budeš hádat ještě další tři příšery. To už jen podle poslechu. Čísla monster, co jste uhodli, napište do pracovního sešitu na stranu 35 někam, kde je místo. Tuto stránku mi budete posílat.
  • PS 35/3 – Prohlédni si příšeru. Odpovídej na otázky Yes, it has. No, it hasn’t.
  • PS 35/4 – V tomto cvičení znáš odpověď. Máš vymyslet otázku
  • Do velkého sešitu si nadepiš MY FAVOURITE MONSTER. Nakresli si příšeru, pak napiš podobný rozhovor jako v učebnici. Odpovídej správně podle tvé kresby.
  • Abych nezapomněla na Gondoland. Jen koukej, snaž se chápat děj, uč se nová slovíčka a užívej si. Bez pracovního listu.

Pošli mi stránku 35 pracovního sešitu a příšeru z velkého sešitu. Mail označ KOR 8.

Have a nice May and spring days!

  • – – – – – – – – – – – – – – – – – –

KOR 9

Milí třeťáci, dnes mám pro Vás náročný, ale především tajný úkol. Po zvládnutí tohoto úkolu přijde malé překvapení.

  • UČEBNICE str. 36 – Big Foot and Loch Ness Monster
    Na této stránce si přečteme tajné zprávy o dvou záhadných tvorech. Jeden se jmenuje BIG FOOT (Velká Noha) a druhého tvora možná znáte pod českým názvem Lochnesská příšera – THE LOCH NESS MONSTER. Big Foot žije pravděpodobně v Severní Americe a Lochneska je ze Skotska

Myslíte si, že tato stvoření opravdu existují? Přečteme si o nich služební zprávy. Tyto zprávy jsou TOP SECRET (Přísně tajné).

  • Přečti si o BIG FOOTovi. Rozumíš všemu? Já doufám, že ano. Přečti zprávu ještě jednou nahlas. Podívej se na první část otázek ve žlutém boxu. Přesvědčíme se, jestli jsi rozuměl článku.

V těchto otázkách je slovíčko OR – nebo. Podívej se na skladbu otázky:

Has Big Foot got long arms or short arms?
Má Big Foot     dlouhé ruce
nebo krátké ruce?

 

Jak udělat odpověď? Podmět (Kdo? – BIG FOOT nebo LOCH NESS MONSTER) dám na začátek věty. Vyberu si jedno z podtržených slovních spojení podle pravdy. To druhé vynechám. A vynechám i slovíčko OR. Zdá se vám to složité? Ve škole byste to pochopili hned. A vy jste šikulky, pochopíte to i z tohoto popisu doma, věřím vám.

 

Big Foot má  dlouhé ruce.
Big Foot has got long arms.

 

Tak co? Nebylo to tak hrozné, že?

Vezměte si sešit. Na jednu stránku nakreslíte a napíšete o těchto dvou příšerách. Tak si to pěkně rozvrhněte. První nadpis bude BIG FOOT. Sem opíšete otázky z prvního žlutého boxu a odpovíte na ně. Nakreslíte svou představu o tom, jak BF vypadá.

Druhý nadpis bude LOCH NESS MONSTER. A úkol stejný – otázky z druhého boxu, odpovědi a obrázek.

  • PRACOVNÍ SEŠIT STRANA 36/CVIČENÍ 5 – Přečti si další dvě tajné zprávy. Poznej, kterou příšerku z obrázku popisují, a do čtverečků vepiš písmeno správné postavičky.
  • PRACOVNÍ SEŠIT STRANA 36/CVIČENÍ 6 – Poslechni si ukázku a napiš správné písmeno postavičky z obrázku.
  • A teď konečně to překvapení. Našla jsem vám video PHONIC STORY z youtube kanálu English Singsing. Doufám, že se vám bude líbit. Je ale dost dlouhé, proto se zaměříme na prvních jedenáct minut. Celé video probírá jednotlivá písmena abecedy. Ke každému písmenu je asi 8 jednoduchých vět, kterým byste měli rozumět, nebo je alespoň odhadnout podle příběhu. A teď váš úkol.
  • Do sešitu angličtiny si napiš pěkný barevný nadpis ABC STORY. Pak si stránku rozděl na šest okýnek. Okýnka si označ prvními šesti písmeny anglické abecedy A – F. K písmenu vždy napiš dvě až tři slovíčka, která začínají tím písmenem nebo alespoň písmeno obsahují. Ta správná písmena barevně zvýrazni. A ke slovíčkům nakresli obrázky.
  • Pošli mi stránku ze sešitu s označením úkolu KOR 9

Jestli vás video baví, tak si ho klidně prohlédni celé. Čti si větičky nahlas.

A nakonec Muzzy in Gondoland. Za odměnu. Jen se kouknout místo pohádky a snažit se rozumět. Bez úkolu. 😉

Enjoy the videos and English homework.

 

_________
_________

 

 

KOR 10

Milí třeťáci,

dnes některým z Vás možná píšu poslední úkol, který budete muset dělat doma. Od pondělí se budete angličtinu učit společně ve třídě a doma už budete mít volno. Těšíte se do školy? Já věřím, že ano. Těm z Vás, kteří zůstanete doma, budu úkoly samozřejmě dál dávat.

Máme dokončit sedmou lekci příběhem My friend is a monster. Bohužel Vám v současné době z technických důvodů nemůžu vložit poslechy, budete se muset výjimečně obejít bez toho. Vaše úkoly budou:

  1. Zopakovat si a případně se doučit všechna slovíčka sedmé lekce.
  2. Připomeň si, co se dělo v minulé epizodě našeho seriálu (učebnice 31)
  3. Učebnice str. 37 – přečti si celý příběh, prohlédni si obrázky a snaž se tuto kapitolu pochopit. Rozumíte všem větičkám? Doufám, že ano. Přečti si tu stránku ještě aspoň dvakrát nahlas. Zkus odhadnout, jakou intonací jednotlivé postavy hovoří. Až to půjde, porovnáte si to s poslechem.
  4. Pracovní sešit str. 37/7 – detektiv zpovídá farmáře, který tvrdí, že viděl UFO a v něm příšeru. Doplň do rozhovoru slova z létajícího talíře nad komiksem.
  5. Pracovní sešit str. 37/8 – Nakresli svoji příšerku a několika větami ji popiš.
  6. Dostala jsem od Vás krásné ABC STORY. Doufám, že se Vám video líbí a budete rádi pokračovat. Takže dalších 6 písmen G – l na další stránku ve velkém sešitě. Tentokrát už bez nadpisu, jinak stejné zadání jako minule. Odkaz na video si taky najděte v KOR 9.
  7. Jen pro ty, co chtějí – bez pracovního listu, prostě pro zábavu a pro radost, že hodně rozumím anglicky a zbytek si umím domyslit. Peppa Pig at school

KOR 10 k odeslání bude obsahovat stránku pracovního sešitu a novou stránku ABC STORY.

See you!

 

 

  • – – – – – –
  • – – – – – –

KOR 11

Milí třeťáci,

Tak HURÁÁÁ! Konečně ve škole! Doufám, že jste spolu rádi a že Vám je veselo.

Kdo jste ve škole, úkoly KOR 11 uděláte společně s paní asistentkou Osmíkovou a se všemi spolužáky. Abyste měli už potom doma odpoledne klid. Ani mi nemusíte úkoly posílat. A Vy, co jste zůstali doma, mi prosím zašlete KOR 11 na mou mailovou adresu.

Superstar clothes – oblečení Superstar

  • Uč str. 40 – nejdřív si zopakujte barvy. Pak se naučíte 7 nových slovíček, kterými můžete popsat svoje oblečení. Poznáte z obrázků.
  • Poslechněte si několikrát ukázku. Je to legrační písnička z bláznivého (CRAZY) obchodu (SHOP) s oblečením (CLOTHES) = Crazy Clothes Shop. Přijdete na to, proč je obchod bláznivý? Ještě Vám napovím pár neznámých slovíček: spot a dot = obojí je něco jako tečka, puntík, lots = spousta, moc. Here you are už znáte, to Vám říkám, když Vám něco podávám = Tu máš. Tak co? Vyřešili jste záhadu?
  • Učte se slovíčka oblečení s obrázky.
  • Říkejte, co máte na sobě: například I´ve got a blue T-shirt. Co mají lidi na obrázcích: She’s got a …., He’s got a … Hledejte na nástěnce, v knížkách, v učebnicích, …

 

  • PS str. 38/cv. 1 – vybarvěte oblečení Superstars podle nápovědy
  • PS str. 38/cv. 2 – doplňte do rozhovorů výrazy z boxu. Pokud si nebudete vědět rady, mrkněte na text písničky v učebnici. Tam máte nápovědu.
  • Zahrejte si na obchod. Dejte na pult obrázky oblečení. Převěďte rozhovor

– Have you got a …….

– Yes, I have. Here you are.

nebo

– No I haven’t, I‘m sory.

 

  • ABC STORY – Tady Vám nemusím složitě vysvětlovat, jak máte postupovat. Je to naše známé video. Společně s paní učitelkou si pusťte video od M po R (23:45 – 57:44). Nejdřív si pusťte první písmeno. Zastavte video a říkejte, která slova byste vybrali. Aby se dala hezky nakreslit. Pak je napište na tabuli. Napište jich víc, ať si vybere každý, co chce. Pak pusťte další jednotlivá písmena. Až budete mít dokoukáno, pusťte se do práce. Na další stránku velkého sešitu vyrobte novou část ABC Story. Ještě se podívejte na sešit Adélky Slívové. Její ilustrace se mi moc líbí a i Vám určitě pomůžou, abyste věděli, jak na to.

 

  • A jako odměnu za dobře vykonanou práci si můžete pustit videa Muzzy in Gondoland
  • a Peppa Pig. Poproste paní učitelku o anglické titulky k Peppině. Někteří z Vás mi píší, že je na Vás Peppa Pig moc těžké video. Nezoufejte, stále Vás ubezpečuji, že nemusíte rozumět všemu. Podle obrázků přeci hodně pochopíte, a tím se učíte nová slovíčka. A pak se budete zlepšovat celkově v angličtině. Spousta lidí se naučila anglicky tím, že koukali na seriály, kterým zpočátku vůbec nerozuměli. A pak to přišlo 😉

Věřím, že se Vám to líbilo a že jste si úkoly KOR 11 užili. Dejte mi vědět, zda jste stíhali a jestli jste vše zvládli. Ještě jednou připomínám, kdo je ve škole, nic neposílá. Kdo je doma, prosím zaslat PS stranu 38 a ABC story.

 

 

  • ———–
  • ———–

Milí třeťáci,

Pokud nechodíte do školy, máte zde úkoly KOR 12.

Lekce 8 Superstar clothes

Nejdřív si zopakuj písničku z bláznivého obchodu. Zpívej pořádně nahlas, ať tě slyším.

Opět se budeme zabývat oblečením. Prohlédněte si obrázky v učebnici

  • Učebnice strana 39/1. cvičení – Komiks o nehodě, která se stala Spikovi. Jestlipak pochopíš, co Spike vyvedl?

Rozumíš všemu? Jedno slovíčko tam je nové. JEANS. Ale to ti snad nemusím napovídat, o co se jedná. Čteme /džíns/. Novou látkou je pro nás přidané za jméno’s. Nick’s je Nikův, Nikova, … Prostě říkáme o věcech, čí jsou.

Poslouchej znovu a čti si s ukázkou. Nakonec zkus celý komiks přečíst nahlas bez nahrávky. Několikrát.

 

  • Učebnice strana 39/2. cvičení –To je hra, kterou jsme hrály s dětmi ve škole. Pokud máš staršího sourozence nebo někoho jiného z rodiny, kdo by si chtěl s Tebou zahrát, bude to báječné.

Nejdřív si přečti všechno oblečení z obrázků. Pak si přečti nahlas rozhovor kluka a holky. Jeden z nich si myslí jeden kousek oblečení, které “jako má“. Druhý se ptá Have you got ……? Pokud neuhodne, odpoví první No, I haven’t. Když uhodne, odpověď zní Yes, I have. A vymění si role. Tak zkus si to s někým zahrát. Pokud se nikdo nenajde, vezmi si nějakého plyšáka a hraj si jen jako. Hlavní je mnohokrát zopakovat otázku, vystřídat co nejvíc oblečení  a také mnohokrát odpovědět.

  • Pracovní sešit 39/3 – Superstars jsou na plovárně. Nějaký skřítek jim povyměňoval oblečení. Napiš, čí má kdo jaké oblečení – jako například Spike má Nikovu bundu, … Nápovědou ti může být dvoustrana 2 a 3 v učebnici. Pokud ti to pomůže, k postavám si napiš jména a oblečení správně vybarvi.
  • Pracovní sešit 39/4 – Podívej se, co si nakonec Kat oblékla. Odpovídej za ni jestli má to oblečení, na které se jí ptají. Yes, I have. nebo No, I haven’t.

 

  • ABC story – pokračuj s dalšími šesti písmeny. Odkaz najdeš v minulých úkolech. Snad už nemusím napovídat. Jen se snažte, ať máte obrázky co nejkrásnější. Už se na ně těším.

Pokud nechodíte do školy, pošlete mi stránku z pracovního sešitu a ABC story. Mail označte KOR 12.

Have a nice week.

Ostatní předměty