4. třída

 

 

IV. třída
Plán na 1 týden od 16. 3. do 20. 3. 2020
  Různé:

  • aktualizace angličtiny 18. 3. v 9.00 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 20. 3. v 22.00 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 27. 3. v 13.30 (RaMel)
  • aktualizace angličtiny 15. 4. v 20.30 (RaMel) – povelikonoční týden
  • aktualizace angličtiny 20. 4. v 23.30 (RaMel) – KOR 6
  • aktualizace angličtiny 27. 4. v 23.30 (RaMel) – KOR 7
  • aktualizace angličtiny 5. 5. v 12.00 (RaMel) – KOR 8
  • aktualizace angličtiny 12. 5. v 13.00 (RaMel) – KOR 9
  • aktualizace angličtiny 19. 5. v 11.30 (RaMel) – KOR 10
  • aktualizace angličtiny 26. 5. v 13.00 (RaMel) – KOR 11
  • aktualizace angličtiny 2. 6. v 20.00 (RaMel) – KOR 12
  • aktualizace angličtiny 8. 6. v 22.00 (RaMel) – KOR 13
Učivo
Český jazyk
Matematika
Anglický jazyk Abys mohl pracovat, přečti si nejdřív DOPIS.

  1. Do sešitu na angličtinu zezadu napiš nadpis GREETINGS – POZDRAVY  a vypiš všechny pozdravy použité v lekci
  2. Napiš nadpis GONDOLAND a vytvoř věty o všech bytostech z této pohádkové země podle vzoru: “Princess Sylvia is beautiful.” Můžeš použít NÁPOVĚDU 1
  3. Vyber si jednu nebo více postav, které k zápisu nakreslíš, aby byl tvůj sešit pěkný a veselý.
  4. Pošli fotografii stránky sešitu na e-mailovou adresu melounovar@zstk.cz.
  5. Nauč se všechna nová slovíčka.
  • Procvičuj si slovíčka 1. – 5. lekce a 1. hodiny 6. lekce
  • Až se budete trochu nudit, pusťte si toto video. Zkuste opakovat jednotlivé větičky ve stejné intonaci a se správnou výslovností. Těším se, jak se v angličtině zlepšíte  😉

Dobré ráno a další dětské rozhovory

  • A ještě jeden nápad pro Vás mám. Možná si myslíte, že prasátko Pepina je pro mrňata. Ale věřte mi, že sledováním v angličtině se pro Vás tento seriál úplně změní v bezva zábavu, která navíc bude užitečná.

Peppa Pig 1

úkol na další týden (23. 3 – 29. 3.)

Líbilo se ti video s Derekem, papouškem Ringem a bytostmi z Gondolandu? Věřím, že ano.  Budeme pokračovat.

Muzzy in Gondoland 2

  • Koukni se na video a zapamatuj si co nejvíce slovíček z oboru Jídlo. Pokud všemu nerozumíš, můžeš si pustit titulky. Prohlédni si to video podruhé, potřetí, … a zjistíš, že tomu začínáš rozumět. Nepotřebuješ rodiče, aby ti radili. Spolehni se na sebe. Pouštěj si to tak dlouho, až to pochopíš. Já ti věřím. Určitě to dokážeš!
  • Do sešitu, opět zezadu, napiš nadpis FOOD. Na celou stránku rozmísti jídla, jejichž názvy se objevily v příběhu. Takže obrázek a cedulka – obrázky můžeš malovat nebo vystřihovat z letáků. Nezapomeň, když je jedna švestka, píšeme A PLUM, když jich je víc, píšeme PLUMS (bez „A“). Můžeš použít  NÁPOVĚDU 2 ke kontrole,  jestli ti něco neuniklo.
  • Vypracuj tento pracovní list Muzzy in Gondoland 1. část. Pokud ti můžou rodiče tuto stránku vytisknout, máš výhodu. Nalep ji do sešitu a vyplň mezery. Jestli nemají rodiče možnost ti stránku vytisknout, nezoufej. Jásej. Máš příležitost si vyrobit svou vlastní stránku v sešitu sám. Opiš si to do sešitu a vyzdob obrázky. Těším se, jak krásné okopírované nebo vyfocené stránky mi pošlete na moji e-mailovou adresu melounovar@zstk.cz nejpozději do neděle 29. 3. 2020. Připomínám ještě úkol z minulého týdne. Stále můžete zasílat.
  • Nezapomeň na Peppa Pig. Koukej se na další díly v angličtině. Že jsem měla pravdu? V angličtině to je úplně jiný level ….

úkol na třetí týden (30. 3 – 5. 4.)

Nejdříve si rozklikni tyto Pokyny na týden od 30. 3. do 5. 4.

video: Muzzy in Gondoland 3

pracovní list:Muzzy in Gondoland (3. díl)

video: Muzzy in Gondoland 4

pracovní list: Muzzy in Gondoland (4. díl)

Abys mohl pracovat, přečti si nejdřív DOPIS.

  1. Do sešitu na angličtinu zezadu napiš nadpis GREETINGS – POZDRAVY  a vypiš všechny pozdravy použité v lekci
  2. Napiš nadpis GONDOLAND a vytvoř věty o všech bytostech z této pohádkové země podle vzoru: “Princess Sylvia is beautiful.” Můžeš použít NÁPOVĚDU 1
  3. Vyber si jednu nebo více postav, které k zápisu nakreslíš, aby byl tvůj sešit pěkný a veselý.
  4. Pošli fotografii stránky sešitu na e-mailovou adresu melounovar@zstk.cz.
  5. Nauč se všechna nová slovíčka.
  • Procvičuj si naše slovíčka z 1. – 6. lekce
  • Vypracuj cvičení  v PS strana 32 + 33
  • Až se budete trochu nudit, pusťte si toto video. Zkuste opakovat jednotlivé větičky ve stejné intonaci a se správnou výslovností. Těším se, jak se v angličtině zlepšíte  😉

Dobré ráno a další dětské rozhovory

  • A ještě jeden nápad pro Vás mám. Možná si myslíte, že prasátko Pepina je pro mrňata. Ale věřte mi, že sledováním v angličtině se pro Vás tento seriál úplně změní v bezva zábavu, která navíc bude užitečná.

Peppa Pig 1

úkol na další týden (23. 3 – 29. 3.)

Líbilo se ti video s Derekem, papouškem Ringem a bytostmi z Gondolandu? Věřím, že ano.  Budeme pokračovat.

Muzzy in Gondoland 2

  • Koukni se na video a zapamatuj si co nejvíce slovíček z oboru Jídlo. Pokud všemu nerozumíš, můžeš si pustit titulky. Prohlédni si to video podruhé, potřetí, … a zjistíš, že tomu začínáš rozumět. Nepotřebuješ rodiče, aby ti radili. Spolehni se na sebe. Pouštěj si to tak dlouho, až to pochopíš. Já ti věřím. Určitě to dokážeš!
  • Do sešitu, opět zezadu, napiš nadpis FOOD. Na celou stránku rozmísti jídla, jejichž názvy se objevily v příběhu. Takže obrázek a cedulka – obrázky můžeš malovat nebo vystřihovat z letáků. Nezapomeň, když je jedna švestka, píšeme A PLUM, když jich je víc, píšeme PLUMS (bez „A“). Můžeš použít  NÁPOVĚDU 2 ke kontrole,  jestli ti něco neuniklo.
  • Vypracuj tento pracovní list Muzzy in Gondoland 1. část. Pokud ti můžou rodiče tuto stránku vytisknout, máš výhodu. Nalep ji do sešitu a vyplň mezery. Jestli nemají rodiče možnost ti stránku vytisknout, nezoufej. Jásej. Máš příležitost si vyrobit svou vlastní stránku v sešitu sám. Opiš si to do sešitu a vyzdob obrázky. Těším se, jak krásné okopírované nebo vyfocené stránky mi pošlete na moji e-mailovou adresu melounovar@zstk.cz nejpozději do neděle 29. 3. 2020. Připomínám ještě úkol z minulého týdne. Stále můžete zasílat.
  • Nezapomeň na Peppa Pig. Koukej se na další díly v angličtině. Že jsem měla pravdu? V angličtině to je úplně jiný level ….

úkol na třetí týden (30. 3 – 5. 4.)

Nejdříve si rozklikni tyto Pokyny na týden od 30. 3. do 5. 4.

video: Muzzy in Gondoland 3

pracovní list:Muzzy in Gondoland (3. díl)

video: Muzzy in Gondoland 4

pracovní list: Muzzy in Gondoland (4. díl)

Povelikonoční týden

Milíčtrťáci,

doufám, že jste si užili Velikonoce, i když letos jistě netradičně. Velikonoce jsou anglicky EASTER. V anglicky mluvících zemích mají tradice trochu jiné, neznají naše pomlázky. Společné máme vejce EGGS. Nám snese vajíčka slepička, nazdobíme kraslice a pak je děvčata rozdávají koledníkům. V anglicky mluvících zemích nosí vajíčka velikonoční zajíček EASTER BUNNY. A schovává je pro děti, které je pak hledají.

  • Podívejte se na video, jak prožily Velikonoce Peppa Pig a její kamarádi.
  • Rozuměli jste něco? Možná ne všechno, ale určitě jste pochopili, o čem v příběhu jde. A zachytili jste spoustu slovíček, se kterými jsme se už v hodinách angličtiny setkali. Pusťte si video znovu a na papír pište slovíčka, která jste poznali.
  • Teď možná potřebujete trochu nápovědy. Poproste rodiče, aby vám k videu pustili titulky. Takže nová možnost doplnění známých slovíček.
  • Nakresli si obrázkový slovník na jednu stránku v tvém sešitě angličtiny. Nadpis PEPPA PIG – EASTER BUNNY. Na stránku napiš slovíčka, která sis vypsal/a z videa. K podstatným jménům nebo ke slovíčkům, ke kterým to půjde, nakresli nebo nalep obrázek. Slovíčka, která nejde nakreslit, jen pěkně výrazně napiš. Aby z Tvé stránky byl jeden krásný plakát. Přeji příjemnou zábavu.

A ještě bych chtěla napsat pár slov k aplikaci Duolingo. Píšete mi, že Vás angličtina s Duolingem moc baví. To mám radost. A přeji všem, aby vydrželi a vytvořili co nejdelší řadu dní, kdy se budete učit bez přerušení.

Zjistila jsem, že Duolingo má víc verzí. Někomu z Vás se nezobrazuje, jak jste na tom s počtem bodů XP. Nevím, čím to je, ale i bez XP bodů se můžete zlepšovat. Nevěšte hlavu a vytrvejte. Každá minuta navíc v Duolingu Vám pomůže se zlepšovat. Nemusíte si hrát se sovičkou jen 10 minut dennně. Klidně i víc. Čím víc času s Duolingem strávíte, tím víc se naučíte.

Někteří z Vás se dostali do situace, že se jim už nedařilo. Neznali jste odpovědi na otázky a mizely Vám srdíčka. Nemusíte pokračovat dál. Prohlubujte si vědomosti v základních lekcích. U každé ikonky se ukazuje korunka, na jaké úrovni jste skončili. Pokud v korunce máte jedničku, ještě pořád můžete tuto ikonku procvičovat. Většinou se můžete dostat na pět úrovní u jedné ikonky. Takže s novým nadšením do dalších úrovní! READY, STEADY, GO! (Připravit ke startu, pozor, start!)

________________________________________

KOR 6

Hello my boys and girls, How are you?
I miss you so much (Tolik se mi po vás stýská.)

  • Let’s sing a song You are my sunshine! Zkuste to sami, třeba mamce a taťkovi zazpívejte a vzpomínejte, jak nám to pěkně znělo s ukulele nebo kytarou ve třídě 😉
  • And now some questions! (A teď pár otázek.)
  1. How are you?
  2. What’s your name?…
  3. How old are you?
  4. What’s your favourite colour?
  5. What’s your favourite number?
  6. Do you like pizza?
  7. Can you read?
  8. Are you sitting now?
  9. Are you swimming now?
  10. What can you see in your house? (10 items – deset věcí)
  11. What can you see outside, out of the window? (10 items – deset věcí)
  12. A teď soutěžní otázka. Kolik věcí z Vaší třídy umíš pojmenovat. Vyjmenuj co nejvíc slovíček, která můžeš objevit ve třídě. Napiš seznam a na závěr napiš číslo, kolik slovíček jsi vymyslel. Začni si psát seznam a v průběhu týdne můžeš přemýšlet dál a připisovat. Věřím, že přijdete i třeba na legrační slovíčka, která by opravdu ve třídě být mohla. Je to soutěž. Tak se snaž. Vítěz obdrží hodnotnou cenu. Pokud máte seznam dvaceti slovíček, tak to se ani nepokoušejte posílat. To byste prohráli na plné čáře.
  • Tyto otázky a odpovědi na ně napište na samostatnou stránku ve velkém sešitě. Nadepište QUESTIONS AND ANSWERS. Opište i otázky a dopište odpovědi. Pokud nakreslíte nějaké obrázky, které stránku oživí, budu moc ráda. Víte, že se mi líbí, když máte stránku v sešitě pěkně barevnou a vymazlenou. Pošlete mi ji prosím s označením KOR 6 (je to šestý týden koronavirové karantény).
  • I´m looking forward to your answers. (Těším se na Vaše odpovědi)
  • Kdyby si někdo nevěděl rady, můžete mi napsat e-mail, abych Vám odpověděla. Nebo mi zavolejte na 777 478 847. Tak možná nějaké problémy vyřešíme hned a teď. Doufám, že Vás úkoly z angličtiny baví. Pamatujte vždycky na to, že angličtina je prima, že se jí nebojíme. A hlavně máme radost, jak se zlepšujeme.

A teď hurá do Gondolandu.

  • Pusť si Muzzyho v Gondolandu a pěkně si to užij. Komu ani nepřišlo, že je video v angličtině, a všemu rozuměl? Radujte se, já se raduji s Vámi. Angličtina Vám není cizí.
  • Ringo dostal těžký úkol. Má se naučit 8 nových slovíček. Pojďte, naučíme se je taky. Do velkého sešitu si napište nadpis PICTURE DICTIONARY. To znamená obrázkový slovník.  Takže kreslíme obrázky a píšeme slovíčka, která se dnes Ringo naučil. Možná, že jich vymyslíte i víc. Malá nápověda: a bike, a spaceship, a cat, a typewriter, a computer, a bell, an apple, horrible ( to není červ, to je něco hrozného. Nakresli, co hrozného si umíš představit. Mimochodem červ se řekne worm. A kdo čte hodně knih v Anglii je bookworm. Nepřipomíná vám to trochu našeho knihomola ;). Ještě možná přidáš další slovíčka, jako … a peach, a plum, a parking meter, a clock, ….
  • Těším se na Vaše krásné stránky. Některé, co jste mi poslali k předešlým úkolům, jsou opravdu překrásné. Až se sejdeme ve škole, nejpovedenější anglické stránky vytisknu a vystavíme je na chodbě.

Abych shrnula, co od Vás chci v tomto týdnu:

Dvě stránky v sešitě ANGLIČTINY.

Na jedné stránce budou Otázky a odpovědi (Questions and answers).

Druhá stránka bude Picture dictionary obrázkový slovník z Gondolandu.

Pošlete mi prosím obě stránky mailem a v předmětu uveďte KOR 6, abych věděla, že to je náš šestý úkol koronavirové karantény.

  • A teď ještě jedna Pepina 😉
    Jen si prostě užijte další díl Prasátka Peppiny v angličtině. Snažte se pochopit, o čem v příběhu jde. Nemusíte úplně všechno doslova přeložit. Stačí pochopit. A radovat se ze všech slovíček, která zachytíte a porozumíte jim. Vzpomínáte? Když jsme měli poslední společnou hodinu angličtiny, začali jsme probírat počasí. Pusťte si to video víckrát. Určitě zachytíte víc slovíček, kterým porozumíte.
  • Now, let’s sing  our favourite song again :
    You are my sunshine, my only sunshine,
    you make me happy, when skies are grey,
    you’ll never know, dear, how much I love you,
    please, don’t take my sunshine away.
  • Have a nice day.

____________________________________________________________________


KOR 7

Ahoj čtvrťáci, jak se Vám daří. Doufám, že skvěle a že se i v angličtině zlepšujete. V minulém týdnu jste měli velký úkol, ale zvládli jste ho bravurně. Ještě mi všichni neposlali, kolik slov vymysleli. V příštím týdnu vyhodnotím vítěze.

Hlavně nepolevujte v Duolingu. Protože jsem zjistila, že máme víc verzí této aplikace, musíme upravit náš žebříček. Někdo vidí body XP, někdo ne.  Ale asi všichni víte, kolik jste získali korunek. Takže mi napište, kolik jich budete mít v pátek 1. května.

  • Vzpomínáte si, že jsme se rozloučili ve škole, když jsme brali počasí? Zopakujte si základní slovíčka ze stránky 28 v učebnici. Připomeňte si to také v tomto legračním videu. Nemusíte znát úplně všechna slovíčka a stejně budete rozumět. Hlavně, že pochopíte, o co jde v příběhu. Prostě počasí se mění (The weather is changing). What’s the weather like? (Jaké je počasí?)

A teď zkusíme, jestli Vám to půjde učit se s učebnicí sami doma. Takže jdeme na to HERE WE GO!

  • Učebnice strana 29, písnička

Poslechni si písničku. Koukej se na obrázky, které Ti můžou pomoci. Pokud bys nerozuměl některým větám, tady je nápověda:

What can I do?                                 Co můžu dělat?
Is it snowing there on you?        Sněží na tebe?
The sun is high in the sky.           Slunce je vysoko na obloze.

Zazpívej si několikrát písničku s nahrávkou. Ať se ji naučíš skoro zpaměti.

  • Učebnice strana 29, Sledování počasí – Weather watch

A nyní si poslechni nahrávku k druhému cvičení v učebnici.

Čtyři děti z Velké Británie telefonují, jaké je u nich počasí. Rozhodni, kde je Simon, Diane, Kate a Joel. Napiš do sešitu nadpis WEATHER WATCH (Sledování počasí). Napiš čtyři jména dětí, ke každému dítěti název města, ve kterém je, a nakresli, jaké je tam počasí.

A hurá do pracovního sešitu.

  • Nejdříve si zkontroluj, zda máš hotovou stranu 28. Případně ji dodělej, než se pustíš do strany 29
  • PS 29/3 – podle poslechu nakresli symbol počasí ke každému městu
  • PS 29/4 – Otázky se vztahují k předchozímu cvičení. Odpovídáš jen Yes, it is. nebo No, it isn’t. Podle toho, jestli jsou věty pravdivé či ne.
  • PS 29/5 – Poslední cvičení se ptá tebe, jaké je dnes u nás počasí. V otázkách 1, 3, 4, 5 odpovídáš zase jen Yes, it is. nebo No, it isn’t. Ve druhé otázce si musíš vybrat, jestli: It is hot today. nebo It is cold today. Na poslední otázku odpovíš jedním slovem.

Pošlete mi oskenovanou stránku 29 z pracovního sešitu. V mailu do kolonky předmět napište AJ KOR 7. Ano, to znamená, že jsme už sedmý týden doma kvůli koronaviru.

No vida, tak jsme to zvládli, ne? Kdo by měl nějakou potíž, volejte mi na 777 478 847. Vyřešíme to spolu. Napište mi, pokud jste s něčím opravdu nemohli hnout. Nebo co pro vás bylo nejtěžší. A nejraději bych se dověděla, že to pro vás byla hračka. Angličani říkají PIECE OF CAKEkousek dortu 😉


KOR 8

Milí čtvrťáci, já vím, že je to samostudium už moc dlouhé, ale musíme vydržet. Píšete mi, jak už se těšíte do školy, že byste se raději učili společně a že se Vám stýská po kamarádech. Věřím, že i samostudiem se dá v angličtině udělat spoustu pokroků.

Chválím všechny, kteří pravidelně vypracováváte zadané úkoly a posíláte je. Ale musím napomenout ty z Vás, kteří si neplní své povinnosti. Snažte se urychleně všechny resty dohnat!!!

Terezka Bačkovská s maminkou mě navedly na myšlenku. Autoři stránek Helforenglish mají aplikaci k výuce slovíček i gramatiky. Tato aplikace je běžně placená, ale v době uzavřených škol je zdarma, vlastně až do konce srpna. Jmenuje se ENGLISHME. Dá se s ní učit na počítači, tabletu i mobilu s připojením na internet. Stačí se zaregistrovat a už můžete frčet. Třeba to bude někomu vyhovovat více než Duolingo, někteří z Vás jistě zvládnou obě aplikace. Pamatujte, že nejdůležitější je obklopit se angličtinou. Pak Vám půjde lépe, budete vidět pokroky a hlavně – angličtinu si zamilujete. Takže tady je link na ENGLISHME. Napište mi, jak se Vám líbí a co v aplikaci děláte, co se Vám nejvíc dařilo a co se zdá jako nejužitečnější.

A nyní se pustíme do úkolů KOR 8

  • Zopakujte si písničku ze strany 29, zazpívejte si ji z plných plic. Ať vás slyším 😉

Učebnice strana 30 – Máme zde krátké anglické básničky psané do tvarů, o kterých básnička je. Jedná se o takzvaný kaligram. To si zatím nemusíte pamatovat, ale až se v literatuře budete učit o tomto druhu básně, třeba si vzpomenete na vaše první anglické verše.

  • POEM 1, POEM 2 – Poslechni si básničky a čti si je. Která básnička se ti více líbí?
  • odpověz si ústně:

What’s the weather like in Poem 1?

Najdi název pro tuto básničku z papírků v dalším cvičení.

What’s the weather like in Poem 2?

Najdi název i pro tuto básničku z papírků v dalším cvičení.

  • Slovíčka, kterým nerozumíš, si najdi ve slovníčku v sešitě. Slovíčka 6. Lekce 3. hodina se nauč.
  • Básničku, která se ti líbí víc, se nauč nazpaměť
  • Cvičení v obláčku – Do sešitu vytvoř svůj vlastní básničkový obrázek – KALIGRAM – na básničku v obláčku
  • PS 30/1 – Dopiš text 1 a 2 do obrázků
  • PS 30/2 – A nyní, už jste odborníci na anglickou poezii. Zahrajte si na básníka a jeden poem vymyslete úplně sami.
  • Abych nezapomněla na Gondoland. Jen koukej, snaž se chápat děj, uč se nová slovíčka a užívej si. Bez pracovního listu.

Pošli mi báseň v sešitě a stránku 30 pracovního sešitu. Mail označ KOR 8.

Have a nice May and spring days!



– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –


KOR 9

Milí čtvrťáci, děkuji Vám za krásné obrázkové básničky. Byla jsem z nich nadšená.

Tentokrát nejdřív splníme úkoly v Chit Chatu, a pak mám pro vás překvapení.

  • UČEBNICE str. 31 – The Dragon Crown. Než začneš číst, připomeň si, jak se příběh vyvíjel minule. Pak si příběh poslechni, přečti a prohlédni na obrázcích.

Rozumíš všemu? Pokud ne, podívej se do sešitu na slovíčka.

Poslouchej víckrát příběh rozkouskovaný po větách a opakuj nahlas. Aby ses naučil/a přesně kopírovat intonaci a výslovnost. Nakonec, až si budeš jistý/á, přečti celý příběh nahlas bez podpory poslechu.

  • PRACOVNÍ SEŠIT str. 31 – cvičení 8 – vylušti si křížovku o počasí
  • PRACOVNÍ SEŠIT str. 31 – cvičení 9 – poslouchej a opaku říkanku.

Největší pozor si dávej na rozdílnou výslovnost V a W. Pamatujete? V je jako české V – zuby se dotknou spodního rtu. W – našpulíme rty, jakoby začínalo hláskou U (vždyť je to taky double U). Rty se nesmí dotknout zubů.

Potom poslouchej a opakuj slova. Nakonec se nauč říkanku nazpaměť.

  • Nauč se všechna slovíčka celé lekce 6.
  • A teď konečně to překvapení. Našla jsem vám video PHONIC STORY z youtube kanálu English Singsing. Doufám, že se vám bude líbit. Je ale dost dlouhé, proto se zaměříme na prvních jedenáct minut. Celé video probírá jednotlivá písmena abecedy. Ke každému písmenu je asi 8 jednoduchých vět, kterým byste měli rozumět, nebo je alespoň odhadnout podle příběhu. A teď váš úkol.

Do sešitu angličtiny si napiš pěkný barevný nadpis ABC STORY. Pak si stránku rozděl na šest okýnek. Okýnka si označ prvními šesti písmeny anglické abecedy. K písmenu vždy napiš větu podle nápovědy. Napiš ji anglicky, vyznač barevně ta písmena a nakonec k tomu nakresli obrázek.

A – Aničky kočka je rozzlobená.
B – Ptáček křičí: „Medvěd! Velký medvěd!“
C – Tento hrníček je pro kočku.
D  – Ten pes chce tancovat s těmi kachnami.
E – Slon dostává nějaká vejce.
F – Buďte vždy opatrné s ohněm, lištičky.

Jestli vás video baví, tak si ho klidně prohlédni celé. Čti si větičky nahlas.

  • A nakonec Muzzy in Gondoland 9. Za odměnu. Jen se kouknout místo pohádky a snažit se rozumět. Bez úkolu. 😉

Zašli mi stránku ze sešitu pod označením KOR 9

Enjoy the videos and English homework.

 

 

________
________

 

 

 

KOR 10

Milí čtvrťáci,

dnes některým z Vás možná píšu poslední úkol, který budete muset dělat doma. Od pondělí se budete angličtinu učit společně ve třídě a doma už budete mít volno. Těšíte se do školy? Já věřím, že ano.

Těm z Vás, kteří zůstanete doma, budu úkoly samozřejmě dál dávat.

Máme dokončenou šestou lekci, takže se můžeme pustit do opakování lekcí 4, 5 a 6. Vaše úkoly budou:

  1. Zopakovat si a případně se doučit všechna slovíčka z těchto lekcí.
  2. Učebnice strana 33 – prohlédni si obrázky A a B. Pod obrázky máme 5 vět. Každá z těchto vět pasuje právě k jednomu z obrázků. Na papír si napiš pod sebe čísla 1 – 5. Přečti si první větu, prohlédni si obrázky a k číslu 1 napiš buď A, nebo B, podle toho, ke kterému obrázku je věta pravdivá. Máš na to 2 minuty. Popros mamku nebo někoho, kdo je poblíž, ať Ti to stopne. Ready, steady, GO!
  3. Pracovní sešit str. 32/1 – v boxu nad tabulkou máš 15 slovíček. Napiš je do správné kolonky v tabulce – vždy jedno slovíčko na řádek. Mělo by to vyjít. Možná jedno slovíčko by šlo použít dvakrát, tak by v prvním sloupečku mohlo být víc slov. Neopisuj znovu slovo, které už je předepsané v nápovědě. Do prvního sloupečku napiš slova, která patří do města, do druhého na prázdniny a v třetím sloupečku bude počasí. Všechna slovíčka si i říkej nahlas.
  4. Pracovní sešit str. 32/1 – Přečti si nahlas všechny otázky i odpovědi. Pak k otázkám vyber správné písmeno odpovědi.
  5. Dostala jsem od Vás krásné ABC STORY. Doufám, že se Vám video líbí a budete rádi pokračovat. Takže dalších 6 písmen G – l na další stránku ve velkém sešitě. Tentokrát už bez nadpisu, jinak stejné zadání jako minule. Odkaz na video si taky najděte v KOR 9.
  6. Jen pro ty, co chtějí – bez pracovního listu, prostě pro zábavu a pro radost, že hodně rozumím anglicky a zbytek si umím domyslit. Peppa Pig at school

KOR 10 k odeslání bude obsahovat stránku pracovního sešitu a novou stránku ABC STORY.

 

  • – – – – – – – – –
  • – – – – – – – – –

KOR 11

Milí čtvrťáci,

Tak HURÁÁÁ! Konečně ve škole! Doufám, že jste spolu rádi a že Vám je veselo.

Kdo jste ve škole, úkoly KOR 11 uděláte společně s paní učitelkou Janotkovou a se všemi spolužáky. Abyste měli už potom doma odpoledne klid. Ani mi nemusíte úkoly posílat. A Vy, co jste zůstali doma, mi prosím zašlete KOR 11 na mou mailovou adresu.

Opakování lekcí 4 – 6

  1. hodina
  • UČ str. 32/cv. 1 – Jedná se o poslechové cvičení. Na kus papíru si napiš pod sebe čísla od 1 do 4.  Podle poslechu k jednotlivým číslům napíšeš písmenko a, b, c, nebo d, podle toho, o kterém obrázku jsi slyšel. Vyslechneš si telefonní rozhovor tatínka a Kate, která je na dovolené. Nejdřív si ve dvojicích přečtěte zahájení hovoru v bublinách. Vyměňte si role. A teď hurá na poslech!
  • UČ str. 32/cv. 2 – A teď se pustíme do čtení. Jestlipak čtete s porozuměním? Nejdřív si každý přečte polohlasně dopis. Řekněte paní učitelce, že jsme zvyklí číst jeden přes druhého. 😉 Pak paní učitelka několik žáků vyvolá, aby četli nahlas. Přečtěte to alespoň dvakrát nebo třikrát. Kdyby někdo chyboval, opravte mu výslovnost, jako bych tam byla já. Pomozte paní učitelce.
    Pak si přečtete nahlas otázky a přesvědčíte se, že všemu rozumíte. Teď si vezměte papír, napište čísla od 1 do 6. Ke každému číslu se pokuste napsat odpověď na otázku celou větou. Pak si napište odpovědi na tabuli, abyste si to mohli zkontrolovat.
  • PS 33/3 – Vezměte si papír. Překládáním a trháním nebo stříháním si nadělejte asi 20 lístečků. Budeme tvořit věty srovnáním přeházených lístečků. První větu už nemusíme řešit. Pak si vezmi čtyři lístečky, napiš na každý lísteček jedno slovo z druhé věty. Zkus poskládat správnou větu. Až bude většina žáků hotova, zkontrolujte si to, napište větu na tabuli, pak opište do PS. Zahoďte popsané lístečky, ať se Vám nepletou. A můžete pokračovat stejně s větami dalšími.
  1. Hodina
  • PS 33/4 – Zahájíme kvízem. Samostatně, bez opisování a radění si vyzkoušejte, kolik toho umíte. Jestli budete muset ještě hodně opakovat, …
    A – napiš slovíčka, co vidíš na obrázcích
    B – Odpověz na otázky celými větami.
  • ABC STORY – Tady Vám nemusím složitě vysvětlovat, jak máte postupovat. Je to naše známé video. Společně s paní učitelkou si pusťte video od M po R (23:45 – 57:44). Nejdřív si pusťte první písmeno. Zastavte video a říkejte, kterou větu byste vybrali. Aby měla co nejvíc M a dala se hezky nakreslit. Pak ji napište na tabuli. Pokud se nebudete moci dohodnout, napište na tabuli klidně dvě věty, ať si vybere každý, co chce. Pak pusťte další jednotlivá písmena. Až budete mít dokoukáno, pusťe se do práce. Na další stránku velkého sešitu vyrobte další část ABC Story.
  1. hodina
  • Tuto hodinu můžete využít na dokončení toho, co jste v prvních dvou hodinách nestihli.
  • Můžete si pustit videa Muzzy in Gondoland
  • a Peppa Pig. Poproste paní učitelku o anglické titulky k Peppině. Někteří z Vás mi píší, že je na Vás Peppa Pig moc těžké video. Nezoufejte, stále Vás ubezpečuji, že nemusíte rozumět všemu. Podle obrázků přeci hodně pochopíte, a tím se učíte nová slovíčka. A pak se budete zlepšovat celkově v angličtině. Spousta lidí se naučila anglicky tím, že koukali na seriály, kterým zpočátku vůbec nerozuměli. A pak to přišlo 😉

 

 

Věřím, že se Vám to líbilo a že jste si úkoly KOR 11 užili. Dejte mi vědět, zda jste stíhali a jestli jste vše zvládli. Ještě jednou připomínám, kdo je ve škole, nic neposílá. Kdo je doma, prosím zaslat PS stranu 33, odpovědi na otázky k dopisu v učebnici na straně 32 a ABC STORY.

Have a nice day! Be happy!

 

  • – – – – – – – –
  • – – — – – – –

 

KOR 12

Milí čtvrťáci,

Začínáme novou lekci 7 SPACE SCHOOL, ve které navštívíme vesmírnou školu, naučíme se školní předměty a určování hodin. Pro snadnější výuku angličtiny si nejdřív vyzkoušejte, jestli opravdu umíte určování času v češtině. Je mi jasné, že někteří z Vás v tom ještě nemají úplně jasno. Prozatím nám bude stačit určovat celé hodiny a půlhodiny.

Pokud se jedná o celé hodiny, tam je to jasné. One o’clock vyslovujeme přibližně /uan o’klok/, two o’clock vyslovujeme přibližně /tú o’klok/, atd.

S půlhodinami budeme mít možná zpočátku potíže. My říkáme například v 10:30, že je půl jedenácté, anglicky se říká, že je půl po desáté, takže half past ten /vyslovujeme háf pást ten/.

  • Zkoušejte si říkat, kolik hodin vidíte třeba na tomto odkazu: (za číslovkou u celých hodin říkejte ještě o’clock/

https://quizlet.com/280794302/what-time-is-it-flash-cards/

  • Učebnice strana 34/1. cvičení – komiks – prohlédni si obrázky, a zkus pojmenovat co nejvíc věcí a postav na obrázcích. Pak si poslechni ukázku.

Rozumíš všemu? Co asi znamená otázka What time is it? To určitě víš. What’s the matter? Znamená: Co se děje? Pak tu máme ještě jedno neznámé slovíčko. Je to školní předmět Maths. Asi odhadneš, o jaký předmět se jedná. Ještě k výslovnosti. A se vyslovuje jako široké A (pusu nastavíme na A a snažíme se říci E). Na konci se vyslovuje to S s jazykem na horních zubech, pak hned jazyk zastrčíme a protáhneme ten zvuk na naše české s. Takhle to zní trochu krkolomně, ale snad to zvládnete. Zkuste si to několikrát.

Poslouchej znovu a čti si s ukázkou. Nakonec zkus celý komiks přečíst nahlas bez nahrávky. Několikrát.

  • Učebnice strana 34/2. cvičení – prohlédni si obrázky. Co myslíš, že děti ve škole dělají? Všimni si, že na každém obrázku jsou hodiny. Řekni si anglicky, kolik je hodin. Pak si poslechni ukázku, ukaž, který obrázek k tomu patří a zkontroluj si, jestli jsi řekl správně, kolik je hodin.
  • Pracovní sešit 34/1 – přečti věty nahlas. Rozumíš všem? Rozhodni, které písmeno v komiksu k větám patří.
  • Pracovní sešit 34/2 – napiš pod obrázky, kolik je hodin.

 

  • ABC story – pokračuj s dalšími šesti písmeny. Odkaz najdeš v minulých úkolech. Snad už nemusím napovídat. Jen se snažte, ať máte obrázky co nejkrásnější. Už se na ně těším.

Ti, co chodí do školy, si vypracují angličtinu s paní učitelkou Janotkovou společně. Žáci, kteří jsou doma, vypracují sami. Pod označení KOR 12 mi zašlou stránku v pracovním sešitě a ABC story.

Have a nice week.

 

  • —————–
  • —————–

KOR 13

  • Prohlédněte si video paní Ireny a čtvrťačky Stely Q2Q, kde se naučíte krásně vyslovovat názvy školních předmětů. Budou tam i některé navíc, ale to nevadí. Ty si nemusíte zapamatovat, ale jejich výslovnost si také procvičte. Hlavně při prohlížení videa pěkně všechno opakujte. Video si pusť nejméně po čas 19:40. Když budete mít čas a chuť, pusťte si to až do konce. Ve videu se počítače nazývají ICT, my v učebnici máme zkrácenou verzi, jen IT (čti aj‘tý)

 

  • Zopakuj si dny v týdnu. Procvičuj si je nahlas, na přeskáčku, písemně, …

 

  • Učebnice str. 35/rozvrh hodin – prohlédni si rozvrh hodin vesmírné školy. Nejdříve si přečti SCHOOL HELPER, abys věděl, jaké předměty tam mají. Přečti si rozvrh hodin. Pak si vezmi papír a pero. Napiš pod sebe čísla 2 – 5. V první větě je doplněno, že v pondělí mají přírodovědu v deset hodin. K číslům napiš, jaký předmět bys doplnil do dalších vět. Vymyslete dalších alespoň 5 vět. Řekni je nahlas.
  • Učebnice str. 35/rozhovor – přečti si rozhovor dvou žáků vesmírné školy. Mluví o rozvrhu, který je na této stránce. Rozumíš všem větám? Připomínám, že WE (čti uí) znamená my, TODAY (čti t-dej) je dnes a WHEN (čti uen) je kdy. Už rozumíš všemu? Ještě si opět zopakuj dny v týdnu. Tak můžeš rozhovor přečíst nahlas. Uhodneš, který je den? Poslechni si další 2 rozhovory. Zastav si vždy za otázkou WHAT DAY IS IT? a napiš na papírek, co je za den.
  • Pracovní sešit 35/3 – přečti předměty nahlas, pak napiš písmenka obrázků
  • Pracovní sešit 35/4 – napište si společně Váš rozvrh do tabulky. Do prvního sloupečku napiš časy 7, 8, 9, 10 a 11. Tu poslední pátou hodinu v 11 piš pod tabulku. Místo přírodovědy napiš SCIENCE a místo vlastivědy GEOGRAPHY. Výtvarnou výchovu i pracovní výchovu nazvi ART. Rozvrh si napište společně na tabuli (ti, kteří jsou doma, musí sami). Na tabuli si dále napište společně první dvě věty, kterými popisuješ tvůj rozvrh. Ve větách piš hodiny slovy. Samostatně dopiš věty 3, 4 a 5.

 

  • ABC STORY – dokončete náš dlouhodobý úkol.

GOOD LUCK!

Ti, kteří chodí do školy, mi nemusí nic posílat. Ostatní mi zašlou pod označením KOR 13 stránku pracovního sešitu a ABC story.

 

Přírodověda
Vlastivěda
Ostatní předměty