Proč si při výuce prohlížet obrázky, když baroko můžeme zkoumat pár kroků od školy? Tuto otázku si položily paní učitelka Žaloudková s paní učitelkou Drahošovou. Vymyslely tak téma pro tandemovou výuku. Spojily naše dvě třídy a všichni společně jsme se vypravili ke kostelu. Měli jsme nejprve odhadnout, jak je kostel sv. Filipa a Jakuba starý. Nakonec se ukázalo, že rok, kdy byl postaven, je vyryt nad hlavním vchodem. Výpočet nám dal trochu zabrat, ale nakonec jsme došli k tomu, že stavba dominuje náměstí už 278 let. Uvnitř kostela jsme se zaměřili na znaky baroka. Monumentalita, dramatičnost, zlatá barva, buclatí andělíčci. Zaujalo nás, že oltáře, přestože tak vypadají, nejsou z mramoru, ale ze dřeva. Nazvali jsme tuto skutečnost „fejkovým mramorem“. Následovala hra. Do tajenky jsme ve dvojicích doplňovali pojmy, které souvisí s vybavením kostela. Vyšla indicie, která nás měla nasměrovat k pokladu. Kam se ale vypravit? Jan, voda, MDCCCL. Aha, už to máme! Ke kašně na náměstí. Je plná vody, zdobí ji socha Jana Nepomuckého a byla postavena v roce 1850. Odměnou nám byly kyselé gumové jazýčky. Jazyk totiž v příběhu tohoto světce hraje důležitou roli. Už se těšíme, kam se vypravíme příště.
žáci 5. a 8. ročník