Ve čtvrtek 24.4. proběhl v naší škole projektový den k příležitosti Dne Země. Žáci 2., 4. a 5. ročníku spolupracovali na úkolech týkajících se naší přírody. Nejprve zhlédli prezentaci českých nej, kde se mohli „pokochat“ nádhernou krajinou. Dále se rozdělili do skupin. Nejstarší dostali za úkol diskutovat a prozkoušet mladší žáky na několika stanovištích po celé škole. Okruhy se týkaly poznávání rostlin, stromů, živočichů i jejich stop a odhadem, jak dlouho trvá, než se rozloží různé druhy odpadu. Během těchto úkolů si promýšleli a začali kreslit „smeťáka“. Zakončení těchto aktivit spočívalo ve zhodnocení své práce, dokreslení smeťáka a jeho pojmenování. Po krátké přestávce jsme se všichni přesunuli ven. Prohlédli jsme si místní přírodní památku vod a bažin. Zkoušeli jsme pojmenovat některé přírodniny. Znáte svízel přítulu? Na závěr jsme shrnuli naše poznatky.
Na začátku projektového jsme hledali odpovědi na tyto otázky: Jaká je historie oslav Dne Země? Kdy se slavil poprvé? Odkdy ho slavíme u nás? Proč je potřeba mluvit o ochraně životního prostředí? Co znamená udržitelný způsob života? Pak jsme dali hlavy dohromady
a vymýšleli, jak každý z nás může přispět k záchraně planety. Další hodinu jsme se vypravili ven. Zahráli jsme si hru, která odhalila, jak moc se chováme (ne)ekologicky. Při procházce lesem jsme sbírali šišky, kamínky, větvičky a kůru. Zastavili jsme se u lomu a krátce si zameditovali. Při zavřených očích zbystřily ostatní smysly. Poslouchali jsme zpěv ptáků, slyšeli zvuky vody, cítili vůni lesa. Po návratu do školy jsme se pustili do výroby hmyzího hotelu. Na závěr jsme se naučili písničku Ekosong od Voxela a Pokáče. Zpívá se tam: „Snad až se poslední strom pokácí a v hustých šedých oblacích špičky mrakodrapů zmizí napořád. Snad až se poslední řeka znečistí, pak možná každej z nás zjistí, že se peníze vážně nedaj žrát.“ Věříme, že se to nikdy nestane. Uděláme pro to maximum.
žáci 6. třídy