V rámci tvoření souvislostí a lepšího propojení teoretického učiva s praktickým životem jsme si se čtvrťáky během měsíce února zahráli na MALÉ BADATELE. Hodilo se to. Zrovna si totiž povídáme v Matematice, Přírodovědě i Vlastivědě o podobných tématech: o neživé přírodě, o převádění jednotek, o čase.. Pozorovali jsme obdivuhodná dění v přírodě, základní čtyři živly, sledovali počasí a jeho vliv na život náš i přírody, souvislost podnebí a povrchu se vzhledem krajiny a využitím surovin pro lidský život, rozlišovali horniny a minerály, obdivovali drahokamy, vážili, měřili, určovali čas, převáděli jednotky jednotlivých veličin, zkoumali vlastnosti látek a také fyzikální či chemické zákonitosti nejrůznějších jevů kolem nás.
Nejvíce nás bavily hodiny pokusů. Každý žák si připravil nějaký svůj, který prezentoval ostatním. S nadšením jsme sledovali barevnou centrifugu ve zkumavce, podtlak ve sklenici, rozpustnost látek ve vodě, klíčení semínek, změnu skupenství vody díky působení teploty, jak soda s octem nafukují balonek, lentilky nakreslí na talířku s vodou duhu, coca-cola vyčistí minci, zelektrizovaný nafouknutý balonek visí na zdi, jak napnutý provázek převádí zvuk apod.
Byla to hotová kouzelnická šou!